Politika jako byznys. Politika a marketing_(výtah_článek)
Politika jako byznys. Politika a marketing_(výtah_článek)
Martin Škabraha:
Dnešní politika je druhem byznysu.(.068)
“Trend politického marketingu zároveň přispívá ke snižování kvality veřejné diskuse. „Reklama není formou racionálního dialogu. ... Jejím cílem není vtáhnout do diskuse, ale přimět ke koupi.“(.068)
Podobně je tomu také s personalizací politiky. (.068)
Lukáš Rázl:
„Veřejnost je redukována na pouhou skupinu diváků, jejichž údělem je nechat se pouze pravidelně mobilizovat, ale jejichž proniknutí do základních politických otázek je redukováno na minimum.“ (.0813)
„Celá demokracie se nám tak na počátku 21. stol. smrskla na soutěž mezi politickými elitami, de facto firmami s. r. o., které vládnou lidu dle své vůle, na základě pouhé akceptace jejich vlády lidem.“. (.0813)
A které je možné zevšeobecnit jako odcizení politiky od společnosti. Odcizení směrem k panství elit a jejich, byť miriádou finies zjemnělé, exploataci veřejného prostoru. Tedy k něčemu, co právě střední třídu stále více irituje.“ (.0813)
„Nyní, pod heslem rozbití moci politických elit, které jsou znovu odděleny od hlavního proudu společnosti – ve jménu skutečné demokratizace politiky formou podřízení státu a jeho správy, skutečné vůli veřejnosti – je potřeba toto někdejší úsilí socdem znovu obnovit!“ (.0813)