KREATIVITA
KREATIVITA
* „Kreativní seberealizace a svobodné jednání se stává zejm. pro novou avantgardu atraktivní hodnotou. Předpokládá to i jiné způsoby názorového sjednocování, toleranci k jinakosti a k odlišným názorům, jejichž šíření je stejně s ohledem na možnosti informační infrastruktury volné.“ (2/s.62)
„Fundamentální otázkou se stává oživení veřejných institucí, které ovšem nemohou představovat pouze vláda a stát.“ (6/s.60)
„V momentě, kdy dochází k tomu, že soukromé společnosti snižují počty zaměstnanců, osvojují si principy horizontálnější hierarchie a snaží se lépe odpovídat potřebám klienta, omezenost byrokratického státu bije do očí.“ (6/s.62)
„Ty nejúspěšnější podniky se očistily od nadbytečné byrokracie, zaměřily se na orientační programy (tzv. benchmarking) a přenesly větší autonomii v rozhodování na nižší úrovně své organizace. A přesně tohle by měla udělat i vláda se svými úřady.“ (6/s.63)
„Je důležité, aby stát pomohl vytvořit podmínky, které stimulují podnikání. Tato činnost a vše, co s ní souvisí, se totiž netýká jenom soukromých společností, ale zároveň celého státu a občanské společnosti. (6/s.78)
„ Nepodporuje-li společnost podnikavého ducha, dusí vlastně ekonomický potenciál obsažený v těch nejkreativnějších nápadech. Podnikavých lidí, kterým jde o společenské a občanské záležitosti, je zapotřebí stejně jako podnikatelů, kteří operují přímo na trhu. Kreativita je hnacím motorem nejenom ekonomické sféry, ale i celé občanské společnosti.“ (6/s.78)
„Práce ve znalostní ekonomice si žádá, aby se člověk něco učil (a zapomínal, tj. zbavoval se starých návyků) po celý život.“ (6/s.77)